I. Základné ustanovenia
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) záväzne upravujú
vzťahy medzi kupujúcim (ďalej len “kupujúci”) a predávajúcim – SantaCruzVet
s.r.o. (ďalej len “predávajúci”) v oblasti predaja tovarov veterinárnej
starostlivosti a starostlivosti o zvieratá a s nimi súvisiaceho tovaru
(ďalej len „tovar”).
2. Predávajúci prevádzkuje na
internetovej stránke
https://petshop.cymedica.sk/veterinarzh
internetový obchod (ďalej len “e-shop”), v ktorom ponúka
svoj tovar ku kúpe neobmedzenému počtu kupujúcich.
3. Všeobecné obchodné podmienky sú
neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
4. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky
predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné
podmienky sa budú vzťahovať na kúpnu zmluvu uzavretú v e-shope, ktorý
prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej vzniká predávajúcemu záväzok dodať
kupujúcemu objednaný tovar a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo
k tovaru a kupujúcemu záväzok objednaný tovar prevziať
a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu spôsobom uvedeným vo VOP
(ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky právne vzťahy medzi
predávajúcim a kupujúcim vzniknuté pri uzatváraní kúpnej zmluvy a
reklamácii tovaru.
5. Predávajúcim je spoločnosť:
SantaCruzVet s.r.o.
Pod Donátom 1279/3
965 01 Žiar nad Hronom
IČO: 52 091 902
IČ DPH: SK2120886988
DIČ: 2120886988
Tel: +421 915 838 873, 045/673
31 91
Email: info@veterinarzh.sk
6. V prípade, ak je kupujúcim fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania, ide o spotrebiteľa v zmysle všeobecne platných právnych
predpisov.
II.
Objednávka
1.
Kupujúci uzatvára s predávajúcim kúpnu zmluvu na
základe objednávky.
2.
V objednávke kupujúci uvedie nasledovné údaje:
-
Spotrebiteľ - meno a priezvisko, poštovú (t.j. dodaciu)
a prípadne fakturačnú adresu;
-
Fyzická osoba - podnikateľ: obchodné meno, miesto
podnikania, IČO alebo iné číslo príslušného zápisu do registra, IČ DPH, pokiaľ
je kupujúci platcom DPH,
-
Právnická osoba: obchodné meno, sídlo, IČO, daňové
identifikačné číslo, IČ DPH, pokiaľ je kupujúci platcom DPH,
-
telefonický kontakt,
-
emailový kontakt.
V prípade,
že kupujúci vyplní registračný formulár a stane sa registrovaným
zákazníkom, v registračnom formulári uvedie rovnaké údaje ako v
objednávke.
3.
Objednávka prostredníctvom e-shopu sa považuje za návrh
kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy, pokiaľ, okrem identifikačných údajov
kupujúceho uvedených pri registrácii, obsahuje nasledovné údaje:
-
názov tovaru uvedením druhového a typového
označenia,
-
počet objednávaných kusov,
-
spôsob platby,
-
spôsob dodania,
-
dátum objednania.
4.
Pred odoslaním objednávky predávajúcemu prostredníctvom
e-shopu je kupujúci povinný skontrolovať všetky v nej uvedené údaje.
Kupujúci zodpovedá za pravdivosť a úplnosť údajov uvedených v objednávke.
5. V prípade,
ak je kupujúcim spotrebiteľ, pôjde o návrh na uzavretie kúpnej zmluvy
uzatvorenej na diaľku podľa zákona č. 102/2014
Z. z. o v znení neskorších predpisov.
6.
Dostupnosť ponúkaného tovaru je vyjadrená v e-shope
slovom „skladom“. Nedostupný produkt je označený slovom „ na opýtanie“.
III.
Uzavretie
kúpnej zmluvy
1.
Po doručení objednávky predávajúcemu bude táto objednávka zaevidovaná
v informačnom systéme predávajúceho. Po overení dostupnosti tovaru,
platných cien a termínu dodania tovaru predávajúci odošle kupujúcemu potvrdenie
o uzavretí kúpnej zmluvy, označené ako „Potvrdenie objednávky“ na ním
určenú emailovú adresu, ktoré bude obsahovať číslo objednávky a ostatné
údaje objednávky kupujúceho.
2.
Momentom doručenia Potvrdenia objednávky kupujúcemu dôjde
k uzavretiu kúpnej zmluvy.
IV.
Stornovanie
objednávky
1.
Kupujúci má právo zrušiť objednávku ešte predtým, ako bude doručená
predávajúcemu. Kupujúci má právo odvolať objednávku v lehote do 24 hodín
po doručení objednávky predávajúcemu, pokiaľ odvolanie objednávky doručí
predávajúcemu skôr, než predávajúci doručí kupujúcemu „Potvrdenie objednávky“.
2.
Kupujúci je povinný uviesť v zrušení/odvolaní objednávky obsahové
náležitosti objednávky. V prípade, že kupujúci už zaplatil predávajúcemu
kúpnu cenu, predávajúci je povinný vrátiť tento preddavok v lehote 14 dní
odo dňa stornovania objednávky bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho,
pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.
3.
V prípade, ak predávajúci po zaevidovaní objednávky nebude
schopný dodať kupujúcemu tovar, predávajúci informuje kupujúceho emailom
o zmene parametrov objednávky (protinávrh). Kupujúci má právo
protinávrh predávajúceho buď akceptovať alebo odmietnuť. V prípade, že
kupujúci pred zrušením objednávky resp. odmietnutím návrhu už zaplatil
predávajúcemu kúpnu cenu, predávajúci je povinný vrátiť tento preddavok
v lehote 14 dní odo dňa stornovania objednávky bezhotovostným prevodom na
účet kupujúceho, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej
ceny.
V.
Dodanie tovaru
1. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar v objednanom množstve, akosti
a vyhotovení a musí ho zabaliť alebo vybaviť na prepravu spôsobom aby predišiel
jeho poškodeniu.
2. Ak má predávajúci podľa zmluvy odoslať tovar, môže tak urobiť s podmienkou,
že tovar alebo doklady umožňujúce nakladanie s tovarom sa odovzdajú kupujúcemu
len po zaplatení kúpnej ceny.
3. Kupujúci
znáša náklady spojené s dodaním tovaru.
4. Kupujúcemu
je tovar dodaný spôsobom, ktorý si zvolil v objednávke, a to nasledovne:
zmluvným prepravcom spolupracujúcim
s predávajúcim, a to najneskôr do 1-3 dní
od úhrady kúpnej ceny za tovar (v prípade
bezhotovostnej platby sa okamihom zaplatenia rozumie pripísanie čiastky na účet
predávajúceho).
Cena prepravy
v rámci SR predstavuje 4,99 € s DPH. Doprava zadarmo pri celkovej
objednávke nad 59 € s DPH.
5. Tovar bude dodaný v termíne závislom na kupujúcim zvolenom spôsobe dodania
tovaru, ako bude vyplývať z objednávky kupujúceho a v príslušnom dodacom
termíne uvedenom pri tovare v rámci e-shopu alebo v týchto VOP.
6. Ak
predávajúci dodáva tovar kupujúcemu na miesto určené kupujúcim, kupujúci je
povinný prevziať vec pri dodaní, a to osobne alebo zabezpečiť, aby tovar
prevzala osoba, ktorá môže zastúpiť kupujúceho na základe zákona alebo
prostredníctvom plnej moci pre prípad neprítomnosti na prevzatie tovaru
v mieste dodania (ďalej len „zástupca“) a potvrdiť
dopravcovi prevzatie tovaru podľa metodiky dopravcu. Ak bude potrebné
dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom
v kúpnej zmluve, všetky náklady takto vzniknuté hradí kupujúci.
7. Tovar sa
považuje za dodaný okamihom prevzatia tovaru kupujúcim resp. jeho zástupcom na
adrese uvedenej v objednávke.
8. Tovar sa považuje za prevzatý
kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo jeho zástupca s výnimkou dopravcu
prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
-
tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
-
dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom
prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
-
tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého
dodaného tovaru.
9. Pokiaľ
predávajúci nemôže odoslať tovar z dôvodov na strane dodávateľa ako osoby,
od ktorej tovar kupuje, predávajúci je povinný kupujúceho bezodkladne
informovať o tejto skutočnosti zaslaním e-mailovej správy alebo SMS.
10. Kupujúci
je povinný skontrolovať tovar ako aj jeho obal pred jeho prevzatím. Ak kupujúci
zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto
skutočnosť oznámiť dopravcovi a v jeho prítomnosti skontrolovať stav
tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru, je kupujúci povinný uviesť
povahu a rozsah poškodenia do dodacieho listu, ktorého správnosť potvrdí
dopravca. Poškodenie tovaru nie je dôvodom na odmietnutie prevzatia tovaru
kupujúcim, je však dôvodom na uplatnenie reklamácie vady tovaru.
11. Predávajúci je povinný
vydať kupujúcemu doklad o kúpe tovaru (faktúru), v ktorom je uvedené:
a)
obchodné meno a sídlo predávajúceho,
b)
adresa prevádzkarne
c)
dátum predaja,
d)
názov a množstvo tovaru,
e)
cena jednotlivého tovaru a celková cena, ktorú kupujúci zaplatil,
f)
pri predaji tovaru s následnou dodávkou adresa miesto určenia, dátum a čas
dodávky.
12. Doklad
o kúpe tovaru podľa predchádzajúceho bodu týchto VOP zašle predávajúci
kupujúcemu najneskôr spolu s odosielaným tovarom.
13. V prípade,
ak je kupujúcim spotrebiteľ potvrdenie objednávky bude obsahovať náležitosti
podľa § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. Informácia o vlastnostiach
predávaného tovaru, o spôsobe použitia, montáže a údržby tovaru a o
nebezpečenstve, ktoré vyplýva z jeho nesprávneho použitia, montáže alebo
údržby, o podmienkach uchovávania a skladovania bude obsiahnutá v
priloženom písomnom návode. Náležitosti podľa § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.
z. budú, okrem návodu, obsiahnuté vo VOP, ktoré budú prílohou emailu označeného
ako Potvrdenie objednávky.
VI. Nadobudnutie vlastníckeho práva
k tovaru
1. Vlastníctvo
k objednanému tovaru nadobúda kupujúci prevzatím veci v mieste dodania ním
určenom. Nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru,
včítane úžitkov prechádza na kupujúceho súčasne s nadobudnutím vlastníctva.
2.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené doručenie
tovaru spôsobené nesprávne uvedenou adresou kupujúceho.
VII.
Kúpna cena, platobné podmienky
1. Kupujúci
je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za objednaný tovar, uvedenú pri
každom tovare ponúkanom v e-shope vrátane nákladov na dodanie tovaru podľa
týchto VOP. Kúpna cena a náklady
s dodaním tovaru sú uvedené vrátane príslušnej dane z pridanej
hodnoty (ďalej len „DPH“).
2. Kupujúci
uhradí kúpnu cenu po potvrdení objednávky formou platby cez platobný systém
GoPay.
VIII.
Zodpovednosť
za vady tovaru a záruka
1. Ustanovenia
tohto článku VIII. VOP o zodpovednosti za vady tovaru a záruke sa vzťahujú
na spotrebiteľov. Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho, ktorý nie je
spotrebiteľom, sú upravené v zák. č. 513/1991 Z.z., Obchodnom zákonníku
v znení neskorších právnych predpisov.
2. Predávajúci
zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim ako aj za vady,
ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
3. Predávajúci
nezodpovedá za vady tovaru, na ktoré
výslovne upozornil.
4. Záručná
doba pri predaji tovaru spotrebiteľom je 24 mesiacov.
5. Pri
veciach predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú
bola dojednaná nižšia cena.
6. Záručné
doby začínajú plynúť od prevzatia veci kupujúcim.
7.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u
predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená.
8. Práva zo
zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa
neuplatnili v záručnej dobe.
9. Doba od uplatnenia práva
zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol
povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.
10. Ak dôjde k výmene, začne
plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci.
11. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené:
a)
mechanickým poškodením v dôsledku nesprávneho
zaobchádzania resp.
zaobchádzaním v rozpore s návodom na
užívanie,
b) bežným opotrebením resp. zmenou na spotrebnom
materiáli,
c) zásahom nepovolanej osoby, vrátane užívateľa,
prípadne iným neodborným
zásahom,
d) omylom kupujúceho, vzťahujúcom sa na
vlastnosti tovaru, ktoré predpokladal z
fotografií ponúkaného tovaru v e -
shope pri objednávaní tovaru,
e)
v dôsledku opravy tovaru vykonanej neautorizovanou osobou.
IX.
Reklamácia
tovaru
1.
Ustanovenia tohto článku IX. VOP o reklamácii tovaru
sa vzťahujú na kupujúcich - spotrebiteľov. Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho,
ktorý nie je spotrebiteľom, sú upravené v zák. č. 513/1991 Z.z., Obchodnom
zákonníku v znení neskorších právnych predpisov.
2.
Reklamáciou sa rozumie uplatnenie
zodpovednosti za vady tovaru kupujúcim.
3.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu
potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej
komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť
kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie
o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať
uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Predávajúci je povinný o vybavení
reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie.
4.
V prípade reklamácie:
4.1. ak ide o vadu, ktorú
možno odstrániť, má kupujúci právo:
-
aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu
bez zbytočného odkladu odstrániť,
-
namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len
súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Predávajúci
môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za nezávadnú, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec
riadne užívať, kupujúci má právo:
-
na výmenu veci alebo
-
odstúpiť od zmluvy.
Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje
taká vada, ktorá sa vyskytla po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách. O
rovnakú vadu však nejde, ak sa po predchádzajúcej oprave objaví iná vada, ktorá
ešte nebola reklamovaná. Za väčší počet vád sa považuje, ak tovar má súčasne
najmenej tri odstrániteľné vady, pričom každá z týchto vád bráni riadnemu
užívaniu tovaru.
4.2. ak ide o vadu, ktorú
nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec
bez vady, má kupujúci právo:
-
na výmenu veci alebo
-
odstúpiť od zmluvy
V prípade
inej neodstrániteľnej vady má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
5.
Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv uplatňuje, je
predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých
prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu
tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
6.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie
však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.
Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový výrobok.
8.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy,
môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného
posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa
vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s
odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu
odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní
odo dňa vybavenia reklamácie.
9.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a
predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade
o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na odborné
posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady
odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak
spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu,
môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa
znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako
aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu
nemožno zamietnuť.
10. Kupujúci je povinný
poskytnúť predávajúcemu bezodkladne akúkoľvek súčinnosť k overeniu
existencie reklamovanej chyby a k jej odstráneniu. Kupujúci je
taktiež povinný dodať tovar pri uplatnení reklamácie čistý, v riadnom
obale, vrátane všetkých jeho súčastí a príslušenstva a po ukončení
reklamácie je kupujúci povinný na výzvu predávajúceho tovar prevziať späť.
X.
Odstúpenie od zmluvy
1. Ustanovenia
tohto článku X. VOP o odstúpení sa vzťahujú na kupujúcich – spotrebiteľov.
Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, sú upravené
v zák. č. 513/1991 Z.z., Obchodnom zákonníku v znení neskorších
právnych predpisov.
2. Ak je kupujúcim
spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa
prevzatia tovaru z kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu. Spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota
na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od
zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
3.
Ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodli
inak a predávajúci nesplní povinnosť dodať objednaný tovar v lehote 30 dní a
nedodá tovar ani v dodatočnej primeranej lehote, spotrebiteľ má právo odstúpiť
od zmluvy.
4. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe doručením odstúpenia na adresu sídla
predávajúceho alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, napr. faxom
alebo emailom (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“).
5.
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy
podľa prílohy č. 3 zákona č. 102/2014 Z. z.
VZOROVÝ
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a
zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Veterinárna ošetrovňa
Pod Donátom 1279/3
965 01 Žiar nad Hronom
Obchodný register Okresného súdu B. Bystrica, Oddiel: Sro, Vložka číslo:
5534/S
– Týmto oznamujem/oznamujeme*,
že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí
tejto služby* : ..............
– Dátum objednania/dátum
prijatia* ..............
– Meno a priezvisko
spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Adresa
spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Podpis
spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej
podobe) ..............
– Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite.
6. Predávajúci je povinný:
-
bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia
o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v
súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných
nákladov a poplatkov,
-
vrátiť spotrebiteľovi platby
rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej
platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom
spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú
účtované žiadne ďalšie poplatky.
7.
Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob
doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi
nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ a
nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
8.
Pri odstúpení
od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený
alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť
predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním poverenej osoby.
9. Ak
spotrebiteľ odstúpi od zmluvy bez uvedenia dôvodu, znáša náklady na vrátenie
tovaru predávajúcemu a náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho
povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
10. Spotrebiteľ
je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy
zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa
prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu
najneskôr v posledný deň lehoty.
11. Spotrebiteľ
nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného
podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo
tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho.
12. Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar úplný, s kompletnou dokumentáciou,
nepoškodený, čistý a zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru,
ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
13. Predávajúci
je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade:
-
vypredania zásob,
-
nedostupnosti tovaru,
-
vyššej moci,
-
nedodania tovaru kupujúcemu v lehote podľa týchto VOP
alebo v dohodnutej cene,
-
omeškania kupujúceho s prevzatím tovaru.
14. V prípade
odstúpenia od kúpnej zmluvy v prípade omeškania kupujúceho
s prevzatím tovaru má predávajúci právo na náhradu nákladov, ktoré mu
vznikli v súvislosti s nadobudnutím a dodaním tovaru kupujúcemu.
Tieto náklady si môže predávajúci započítať na už zaplatenú kúpnu cenu. Zvyšok
kúpnej ceny je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu v lehote 14 dní od
odstúpenia od zmluvy, a to bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho, pokiaľ
si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.
15. Predávajúci
je povinný odstúpenie od kúpnej zmluvy bezodkladne doručiť kupujúcemu
a vrátiť mu už zaplatenú kúpnu cenu za objednaný tovar do 14 dní od
odstúpenia od zmluvy bezhotovostným prevodom na účet určený kupujúcim, ak sa
zmluvné strany nedohodnú na inom spôsobe vrátenia kúpnej ceny. Odstúpením od
kúpnej zmluvy nezaniká právo predávajúceho na náhradu škody voči kupujúcemu za
podmienok stanovených príslušnými právnymi predpismi.
XI.
Doba
trvania zmluvy
Kúpna
zmluva sa uzatvára na dobu určitú, t.j.
do momentu splnenia záväzku predávajúceho dodať kupujúcemu objednaný
tovar a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru
a súčasne splnenia záväzku kupujúceho objednaný tovar prevziať
a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu, pričom zmluva zaniká
momentom splnenia neskoršieho z uvedených záväzkov.
XII. Orgán dozoru
Slovenská
obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu
dozoru
tel. č.: 048/412 49 69
048/415 18 71
fax. č: 048/4124 693
XIII. Alternatívne riešenie sporov
1. Spotrebiteľ má právo
obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho
riešenia sporov, ak predávajúci na
žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu
neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Možnosti a podmienky riešenia sporu prostredníctvo systému
alternatívneho riešenia sporov sú uvedené v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov.
2. Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému
subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je
dotknutá. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty
alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má
spotrebiteľ.
3. Návrh musí obsahovať
a) meno a
priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a
telefonický kontakt, ak ich má,
b) presné
označenie predávajúceho,
c) úplný a
zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
d) označenie,
čoho sa spotrebiteľ domáha,
e) dátum,
kedy sa spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a
informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný,
f) vyhlásenie
o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho
riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola
uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie
sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) zák. č. 391/2015 Z.z.
4. K návrhu spotrebiteľ priloží doklady
súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do
zápisnice.
5. Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom platformy riešenia
spotrebiteľských sporov online (platformy RSO), ktorá je v zmysle
ustanovení čl. 5 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013
o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení Nariadenie
(ES) č. 2006/2004 a Smernica 2009/22/ES,
oficiálnou webovou stránkou spravovanou Európskou komisiou:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
XIV. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci
si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP okrem prípadu uzavretia kúpnej zmluvy
so spotrebiteľom. Povinnosť písomného oznámenia zmeny týchto VOP je
splnená jej zverejnením na internetovej stránke e-shopu predávajúceho.
2. Zmluvné
strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi vrátane zmien uzatvorenej kúpnej
zmluvy bude uskutočňovaná e-mailom prostredníctvom e-mailovej adresy
predávajúceho uvedenej v týchto VOP a e-mailovej adresy kupujúceho
uvedenej v objednávke, pokiaľ tieto VOP neumožňujú aj inú formu
komunikácie. E-mailové správy zaslané alebo doručené na iné e-mailové adresy
nevyvolávajú zamýšľané právne účinky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
Všetky úkony podľa tejto zmluvy sa uskutočňujú v slovenskom jazyku, pokiaľ
sa zmluvné strany nedohodnú inak.
3. Tieto
VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej
stránke e-shopu.
4. Kupujúci
má právo požiadať pred odoslaním objednávky o zasielanie informačných
letákov a reklamných emailov a textovej správy (SMS) od
predávajúceho, pričom ich zasielanie môže byť kedykoľvek kupujúcim zrušené
zaslaním emailu na adresu predávajúceho.
5. Kupujúci
má právo kedykoľvek zrušiť svoju registráciu v e-shope, a to zaslaním
emailu so žiadosťou o zrušenie registrácie na adresu predávajúceho alebo
písomnou žiadosťou na adresu predávajúceho.
6. V
prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré
ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom
alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti
príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
7. Na
právne vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia
Obchodného zákonníka v prípade, ak kupujúcim je podnikateľ
a Občianskeho zákonníka, zákona č. 102/2014 Z. z. a zákona č. 22/2004
Z. z. a zákona č. 250/2007 Z. z. ak je kupujúcim spotrebiteľ.
8. Akékoľvek
spory, vyplývajúce z kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim
budú predmetom civilného sporového konania v zmysle zákona č. 160/2015 Z.
z.
V Žiari nad Hronom, 30.01.2024